[O2] 2,0 tdi 140 km DSG uciekająca woda z układu chłodzenia
witam bardzo serdecznie wszystkich uytkowników.mam pytanko odnośnie mojej octavii.kupilem kilka dni temu moje autko jest ono z 2005 oku 2.0 tdi 140 km dsg i po przejechaniu ok 2 tys km woda w zbiorniczku spadla ponizej minimum,płyn jest czysty , zero syfu.czy moze ktoś orientuje sie co może być przyczyną ubytku?pozdrawiam
Skoda Octavia 2,0 16 V Bkd DSG + chip = 180 Hp 403 Nm
Mercedes W210 2,9 td 129 Hp - niezniszczalny ;-)- a jednak umarł drzewo
Mercedes W210 3,0 Td 177Hp
Brava 1,6 16 V 103 Hp
niestety w przypadku silnika BKD masz bardzo duże prawdopodobieństwo, że trafiłeś egzemplarz z felerną głowicą - niestety te jednostki, zwlaszcza z początku montażu w O2 są trapione tą przypadłością.
sprawa typowa i ogólnie znana i w tym kierunku bym diagnozował, oczywiście można próbować wykluczyć wyciek, ale zdecydowanie stawiam na głowicę.
sam miałem tę wątpliwą przyjemność niestety.
(ten sam rocznik nawet również z DSG)
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
wyeliminować inne możliwe źródła ubytku -> wyciek, nieszczelność np. korka zbiornika wyrównawczego.
kasa od komisu - nie wiem, ale silnik jest fajny, więc może warto to naprawić i mieć spokój na resztę użytkowania.
niestety nie wiem jaki to koszt, świta mi jakieś 1500pln, ale może ktoś się wiążąco wypowie.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
,
koniecznie sprawdż szczelność układu chłodzenia,bo może też być nieszczelna chłodnica płynu chłodzącego,ja tak nie dawno miałem i okazało się,że padnięta była chłodnica,dobry mechanik zada ciśnienie i upewnisz się czy ten układ jest szczelny
LEON119, masz zajebiste szczęście. Też się łudziłem i z lupą szukałem wycieków, czekając aż ujrzę różowy nalot gdzieś na którymś z łączeń - jak na zbawienie... Niestety, układ był szczelny a okazało się, że głowica ma pękniecie przy kolektorze wydechowym. Mój samochód jest właśnie z końcówki felernej serii (koniec I połowy 2006). Koszt wymiany głowicy na nową w ASO = 7 tys. (4 - głowica, 2 - robota, 1 - uszczelki, śrubki i inne pierdoły) :shock:
Miałem jednak cholerne szczęście i udało mi się zrobić to jeszcze na gwarancji (ostatnie dni jej trwania).
LEON119, masz zajebiste szczęście. Też się łudziłem i z lupą szukałem wycieków, czekając aż ujrzę różowy nalot gdzieś na którymś z łączeń - jak na zbawienie... Niestety, układ był szczelny a okazało się, że głowica ma pękniecie przy kolektorze wydechowym. Mój samochód jest właśnie z końcówki felernej serii (koniec I połowy 2006). Koszt wymiany głowicy na nową w ASO = 7 tys. (4 - głowica, 2 - robota, 1 - uszczelki, śrubki i inne pierdoły) :shock:
Miałem jednak cholerne szczęście i udało mi się zrobić to jeszcze na gwarancji (ostatnie dni jej trwania).
Panowie, ASO mi potwierdziło, że od połowy 2006 roku do BKD zaczęli montować już poprawioną głowicę. Mój samochód został wyprodukowany w czerwcu 2006 Jak tylko usłyszeli że mam gdzieś wyciek płynu i nie znaleźli nigdzie czerwonawych nalotów - od razu postanowili ściągnąć czapkę. Diagnoza była natychmiastowa: do wymiany głowica.
A pękła mi gdzieś przy 70 kkm.
No taaaaa, jest tyle wersji - ile "mądrych" głów we wszystkich ASO razem wziętych :lol:
Te silniki 1.9 TDI są o wiele bardziej wytrzymalsze od nowszych 2.0 TDI.
Komentarz